Sunday, October 19, 2008

النهاية

فاكرين لما كنا بنقول اللى بيحب بيسامح و يغفر .. و الحب و الصداقة ممكن تخلى الانسان يتغاضى و يصفح عن حاجات كتير برضه .. أو بمعنى تانى مش هايزعل اصلا من حاجة

وفاكرين لما كنا بنقول ان مهما حيينا هانفضل مع بعض و مافيش حاجة هتفرقنا ابدا .. مهما جرا و مهما حصل وفاكرين لما كنت بتدبس فى كل موقف و التانى و اقول معلش و عديها و مش مشكلة .. احنا حبايب و صحاب

و فاكرين الحب و العشرة و الصحوبية و الضحك و الدموع و الحزن و المفاجآت و الهدايا و السفر و اللقا .. و كل السنين اللى فاتت بحلوها و مرها كل ده راح و ماعدش منه حاجة

وفاكرين حسام لما استغرب اوى لما حس انه ممكن يحب حد بيكره جدا .. انا باقلوكوا ان فى الزمن ده ممكن تكره حد كنت بتحبه جدا و تفضله على نفسك واللى كنت مفكره وحش جدا و تكره يطلع احسن بكتير من اللى أمنتله و حبيته و عملتله كل اللى بيتمناه

يا خسارة السنين اللى فاتت كلها من عمرى .. و يا خسارة الحب و يا كل حاجة حلوة راحت .. مش عارفة اجيبها تانى منين .. و حتى مش عايزاها انا بس نفسى افهم .. هى كل الناس كده .. ولا كل اللى عرفتهم ناس زبالة ؟ا

عتقد فعلا و بدون غرور انى احسن منهم .. و اعتقد فعلا برضه انى استحق اعرف ناس احسن من كده بكتيير .. وللعلم .. انا مش زعلانة منهم .. ولا بقوا يفرقولى حاجة .. انا بس صعبانة عليا نفسى و زعلانة عشان اديتهم ثقتى و حبيتهم و هم مايستهلوش .. انا نعمة كبيرة اوى معرفوش يقدروها

هاتقولوا عليا مغرورة .. بس فاض بيا بجد .. و لو رسيت على انى اعيش لوحدى تماما من غير اى بشر حواليا .. هاقدر و هاعملها .. و الوحدة هاتكون احلى و احن بكتير من ناس قلوبهم بقت سودة لون وشوشهم

No comments: